مقدمه

بیشتر بدانیم و بهتر برانیم تا ایمن بمانیم

با نگاه به رانندگی هر فرد میتوان به میزان سطح فرهنگ، تربیت،گذشت،شخصیت و آرامش آن فرد پی برد.                                                                          
امروزه در اکثر جوامع بشری ثابت شده که رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در موقع رانندگی نه تنها ضامن حفظ سلامتی ما و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه ما و دیگران میباشد بلکه باعث ترافیک روان و بسیار خوبی در معابر شهری میباشد.پس قبل از شروع آموزش عملی ابتدا باید آیین نامه راهنمایی و رانندگی را خوب یادبگیریم.

با سلام و خسته نباشید خدمت بازدیدکنندگان محترم به اطلاع آندسته از عزیزان برسانم کسانیکه رانندگی رو از صفر مخوان شروع کنند یا در حال آموزش رانندگی در آموزشگاه هستند به اول قسمت موضوعات وب مراجعه فرمایند و قسمت آموزشی رو اول مطالعه کنند و بعد به قسمتهای دیگر بپردازند تا زمان رو از دست ندهند و با دادن نظر من رو در بهتر شدن وب یاری فرمایید.

مراحل گرفتن گواهي نامه:

مراحل گرفتن گواهينامه ی پایه سوم:

 

1- مرحله ثبت نام متقاضی در آموزشگاه

2- برگزاری کلاسهای تئوری آیین نامه و فنی در آموزشگاه

3- برگزاری کلاسهای عملی رانندگی

4- صدور کاردکس

5- شرکت در امتحان آیین نامه و توشهری

برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فزمایید:

ادامه نوشته

توجه توجه:

با سلام خدمت بازدید کنندگان محترم:

به اطلاع عزیزان میرساند بدلیل به روز رسانی سایت بلاگفا مدتی شده مدیریت تمام وبلاگهای بلاگفا دچار ایراد گردیده است که الحمدلله به تازگی شروع به کار کرده و تمام نظرات به این خاطر حذف شده و امکان حذف خیلی از مطالب هم شاید وجود داشته باشد به هر حال اکه عزیزی در جایی متوجه شد که مطالبی حذف یا اضافه شده در قسمت نظرات اعلام نمایند تا در صورت امکان رفع عیب گردد.

متاسفانه بدلیل بروزرسانی بلاگفا مطالب از تاریخ اول اسفند 92 تا آذر 93 حذف شده است.

تبریک سال نو:

تبریک سال نو:

 

 

چند روز دیگه بهار میاد و همه‌ چیز رو تازه می‌کنه، سال رو، ماه رو
روزها رو، هوا رو، طبیعت رو، ولی فقط یک چیز کهنه میشه که به
همه ی اون تاز‌گی می‌ارزه، «دوستیمون»!

سال 93 با تمام ادعاهاش رفیق نیمه راه از آب در اومد امیدوارم سال 94 مثل اجدادش نارفیق نباشه و با ظهور آقا رفاقت خودش رو ابدی کنه . . .
به امید ظهور آقا

اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است
اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می آورد.              پس نوروزت مبارک
 که سالت را سرشار از عشق می کند . . .

چند توصیه و نکته مهم برای مسافران نوروزی:

چند توصیه و نکته مهم برای مسافران نوروزی:

نوروز بیشترین حجم سفرهای کشور را در خود جا داده است. بنابراین، عجیب نیست اگر پر حادثه ترین و پر خسارت ترین سفرهای سال هم در آن اتفاق  بیفتند. ما برای داشتن یک سفر ایمن توصیه هایی داریم که خواندن آنها برای هر مسافری ضروری است. برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه نوشته

آموزش رانندگی در کابل:

آموزش رانندگی در کابل:

 

آموزش رانندگی در کابل

گرچه رانندگی زنان در افغانستان همچنان با دشواری و تنگ نظری ها روبرو است اما تعداد دختران و بانوان مشتری کلاسهای آموزش رانندگی در این کشور رو به افزایش است.
کابل یکی از پر شتاب‌ترین شهرهای جهان در مسیر پیشرفت است. خیابان‌های این شهر هر روز بیشتر از خودروها انباشته می‌شود و ترافیک سنگین تصویر عادی در این شهر محسوب می شود. در این میان تصویر زنانی که با وجود مقاومت جامعه سنتی این کشور پشت فرمان اتومبیل می‌نشینند نیز رو به افزایش است.
برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه نوشته

اولین طرح ترافیک ایران در دوره قاجار:

اولین طرح ترافیک ایران در دوره قاجار:

 

تعزیه در دوره قاجار

 

خبرگزاری تسنیم: یکی از اموری که امروزه ساکنین کلان‌شهرها با آن مواجه هستند، بحث طرح ترافیک و محدوده آن است اما جالب است اگر بدانید که نخستین طرح ترافیک در تاریخ ایران در دوره قاجار و حکومت ناصرالدین شاه اجرا شده است.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

تذکر:

با سلام خدمت بازدید کنندگان گرامی:

به اطلاع عزیزان میرساند که شما اگر ماشینتون رو به دست کسی می سپارید و آن شخص در جایی مرتکب خلافی بشود و پلیس دستور ایست بدهد و اون شخص توجه نکند پلیس بر اساس اون پلاک جریمه و نمره ی منفی در نظر خواهد گرفت که این جریمه و نمره ی منفی برای صاحب پلاک ثبت و ضبط خواهد شد پس توجه فرمایید ماشین خود را به دست هر کسی ندهید و اگر ماشین رو فروخته باشید در اسرع وقت نسبت به تعویض پلاک اقدام کنید و عزیزانی که ماشین رو فروخته باشند میتوانند با قولنامه اون جریمه و نمره منفی رو بنام خریدار ماشین ثبت و ضبط کنند.

محلهای ایستادن یا توقف ممنوع:

ایستادن یا توقف وسایل نقلیه در محلهای زیر ممنوع است:

1- پیاده رو و گذرگاه عابر پیاده.

2- داخل تقاطعها.

3- در فاصله 15 متری میدان یا تقاطع یا سه راهها یا تقاطع راه آهن.

4- مقابل ورودی خیابان ها و جاده ها و کوچه ها یا ورودی و خروجی اتومبیل رو ساختمان ها(پلها).

5- در فاصله 15 متری شیرهای آب آتش نشانی و شیرهای آب نصب شده در راهها.

6- در فاصله 15 متری اطراف چراغهای راهنمایی و رانندگی و یا محلهایی که توقف وسایل نقلیه مانع دید علایم راهنمایی و رانندگی بشود.

7- از ابتدا تا انتهای پیچها.

8- کنار وسایل نقلیه یی که خود متوقف میباشند(توقف دوبله).

9- روی پلها و درون تونلها و معابر در ارتفاع.

10- در فاصله 15 متری ورودی و خروجی مراکز آتش نشانی، مراکز نظامی و انتظامی، بیمارستانها و فوریتهای پزشکی.

11- در خیابانهایی که پیاده رو آن قابل عبور نبوده و پیادگان مجبورند از بخشی از سواره رو عبور کنند.

12- در جاهایی که دستگاه توقف سنج(پارکومتر)نصب شده و یا توقف با کارت پارک یا انواع دیگر تجهیزات توقف سنج با علایم مشخص کننده مجاز میباشد، به علت پرداخت نکردن هزینه توقف و یا نداشتن کارت پارک مجاز و یا پایان زمان توقف.

13- در محلهایی که علایم راهنمایی و رانندگی مانند تابلوهای توقف ممنوع و یا ایستادن ممنوع و یا خط کشی های شطرنجی در سطح تقاطع و یا معابر نیز دلالت بر ممنوعیت توقف دارد.

14- در هر نقطه از معابر در حال تعمیر، شستشو، تعویض روغن و نیز در طول مسیر های ویژه اتوبوس و دوچرخه و همچنین در طول مسیر و خطوط عبور آزاد راهها.

15- در ایستگاههای وسایل نقلیه همگانی و حریم آنها که با علایم راهنمایی و رانندگی مشخص است.

16- در فاصله 15 متری تابلوهای توقف یا ایستادن ممنوع.

17- در فاصله ی 15 متری ایستگاه واحد، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی.

18- در آزاد راهها.

 

سبقت گرفتن ممنوع:

سبقت گرفتن در موارد زیر ممنوع است:

1- در نقاطی که با نصب علایم ویژه سبقت گرفتن ممنوع اعلام شده باشد.

2- هنگامی که وسیله نقلیه ای در فاصله ای نزدیک و غیر ایمن از روبرو در حال حرکت باشد.

3- از 50 متر مانده به پیچها تا 50 متر پس از آن یا در تقاطع راهها یا تقاطع راه آهن، مگر آنکه به وسیله ی علایم،سبقت مجاز شناخته شده باشد.

4- در سر پیچ های تند و سربالایی که میدان دید راننده کم است.

5- هنگامی که روشنایی و میدان دید به هر علتی کافی نباشد.

6- سبقت گرفتن از وسیله ی نقلیه ای که خودش در حال سبقت گرفتن باشد، مگر در راهی که بدلیل وجود سه خط عبور یا بیشتر، این عمل مجاز باشد.

7- برای اتوبوسها و کامیون ها در معابر شهری.

8- از 100 متر مانده به ورودی تونلها و پلها تا انتهای آنها، مگر آنکه به وسیله علایم، سبقت مجاز شناخته شده باشد.

با آغاز طرح ساماندهی مصرف سوخت در کشور اعلام شد:

با آغاز طرح ساماندهی مصرف سوخت در کشور اعلام شد:

کاهش سهمیه بنزین آموزشگاه‌ها:

» سرویس: اجتماعي - جامعه، شهري

سرپرست معاونت صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: با هماهنگی معاونت اجرایی ریاست جمهوری، مصرف بی رویه سوخت در کشور، در دو مرحه ساماندهی می‌شود که مرحله اول آن تا پایان امسال و مرحله دوم نیز تا سه ماهه نخست سال 93 اجرا می‌شود.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

مشکلات مربيان آموزشگاه‌هاي رانندگي:    

مشکلات مربيان آموزشگاه‌هاي رانندگي:   

اشتغال را بايد در فرصت‌هاي شغلي جستجو كرد و به هر فرصت شغلي زير مجموعه‌هايي افزود تا به اشتغالزايي بيشتر منجر شود و در اين راستا مي‌بايست با ورود هر كالايي به تعريف زير مجموعه‌هاي آن پرداخت. خودرو يكي از پرشاخه‌ترين كالاهاي حال حاضر جهان است و زيرشاخه‌اي كه مي‌تواند جذابيت داشته باشد شغل مربي‌گري رانندگي در آموزشگاه‌هاست.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

حرکت خود به خود یک ماشین در سربالایی:

حرکت خود به خود یک ماشین در سربالایی روستای سوگوتلی جاده خوی - چورس:

قابل توجه زمين شناسان و علاقه مندان علوم زمين ( تاريخ خبر 28/8/89 )

ماشين در حالت خاموش سربالايي را طي مي كند .

چند روز قبل يكي از آشنايان ( نام ايشان آقاي محمد رضا جعفرزاده است ) كه در روستاي چورس زندگي مي كند تماس تلفني گرفت و گفت كه شنيده است  كه در سه راهي روستاي  سوگوتلي نرسيده به گردنه ي حمزيان ( كيلومتر 17 جاده خوي – چورس)  يك سربالايي است كه ماشين بدون اينكه روشن و دردنده باشد درسربالايي حركت مي كند . يعني يك نيرو ماشين را در سربالايي به طرف بالا مي كشد . ايشان جهت بررسي اين موضوع به محل مي روند و به نوعي خبر را تاييد مي كنند . 

روايت دوم ازآقاي مرتضي اسعدي :

آقاي مرتضي اسعدي مي گويد  يكي از دوستان ازراننده ماشين وانت نيسان شنيده بود كه مدتي قبل در سه راهي روستاي سوگوتلي كه در كيلومتر17 جاده قديم  خوي – چورس واقع است ماشين خود را نگه مي دارد و به خيال اينكه سرازيري است جلو چرخ عقب يك سنگي مي گذارد . ايشان مي گويند كه يك دفعه ديدم عقب عقب به سمت سربالايي حركت مي كند در حاليكه بايد به سمت سنگ حركت مي كرد .

خود آقاي مرتضي اسعدي مي گويد اين صحبت مرا كنجكاو كرد وبا يكي از آشنايان به روستاي سوگوتلو رفتيم و ديدم حرف آقايان درست است .

بنده نيز جهت مشاهده اين وضعيت به محل رفتم و متوجه شدم كه وقتي ماشين را در سرازيري متوقف مي كنيد  انتظار اينست كه تحت نيروي ثقل به سمت پايين حركت كند ولي نيرويي از پشت مانع از حركت ماشين مي شود و نيز بخواهي در جهت عكس سربالايي حركت كني و ماشين را از دنده خارج مي كني ماشين بقيه مسيرسربالايي را با همان سرعت اوليه  طي مي كند به نظر مي رسد كه از سمت جاده اسفالته نيرويي در راستاي جنوب غربي ماشين را به سمت خود مي كشد . در هر حال چيزي را كه من متوجه شدم اين است كه ماشين در حال توقف  خودش به سمت بالا نمي رود بايد يك حركت جزيي داشته باشد و در سر پاييني  كه ماشين را ازدنده خارج مي كنيد  بعد از يك حركت جزيي مي ايستد.
من این مطلب رو در یک وب http://chaipara.blogfa.com دیدم و لازم دونستم اون رو در وبم بزارم حالا دوستانی که اطلاع دارند نظر بدن ببینم این مطلب حقیقت دارد ممنون و متشکرم.
نوشته شده در  جمعه 1389/08/28ساعت 10:16  توسط علی سلطان بیگی

میتره خودرویی:

میتره خودرویی:
 

رسوب و خوردگی از عمده ترین دلایل فرسودگی و تعویض رادیاتور خودروها در سراسر دنیا می باشد. رادیاتور در اتومبیل به وسیله گردش آب وظیفه تنظیم و خنک کردن دمای موتور را بر عهده دارد. لازم است به این مسئله توجه کنیم که از احتراق بنزین در موتور دمایی در حدود 2500-20000 درجه سانتیگراد تولید می شود و فقط با چند لیتر آب و یا ترکیبی از آب و ضد یخ، رادیاتور می بایست موتور را به دمای بین 90 تا 95 درجه رسانده و آن را خنک کند.

میتره خودرویی محلولی است که وظیفه از بین بردن رسوبات و همچنین جلوگیری از ایجاد رسوبات جدید در تمامی رادیاتورها و سیستم های خنک کننده ای که به نوعی با آب همراهند را بر عهده دارد. وجود رسوبات آب عامل اصلی عدم کارایی رادیاتور و افزایش دمای موتور خودرو می باشد. به علت بالا بودن مخارج تعمیر و نگهداری با استفاده از محلول میتره پس از چند ساعت رادیاتور و کوئیل بخاری خودروی شما مانند روز اول عاری از هرگونه رسوب و گرفتگی می شود.

از نتایج عملی میتره خودرویی می توان به افزایش بازدهی بخاری اتومبیل در فصول سرد و کاهش دمای موتور در فصول گرم  و جلوگیری از جوش آوردن خودرو اشاره کرد.

ماندگاری این محلول درون رادیاتور خودرو بیش از یکسال می باشد و پس از مصرف، نیاز شما را از آب های مخصوص رادیاتور بطور کامل مرتفع می نماید. میتره این محلول شگفت انگیز با محبوس کردن کلسیم و منیزیم (جلوگیری از تولید کربنیک اسید)،تولید یون های منفی و ایجاد الکترون دهی مغناطیسی باعث جلوگیری از خوردگی در رادیاتور و بخاری اتومبیل شما  می شود.
آدرس: تهران خیابان آزادی خیابان اسکندری شمالی خیابان طوسی پلاک83 واحد 7
تلفن: 021669180
صنایع نیروگاهی پایا انرژی سبز

www.ROSOUB.com

sales5@greenpower.ir

آزار می‌دهیم تا به قانون احترام بگذارند:

آزار می‌دهیم تا به قانون احترام بگذارند:

آزار می‌دهیم تا به قانون احترام بگذارید

زندگی این روزها در تهران از هر زمان دیگری سخت‌تر شده است. البته اشتباه نکنید این را به‌دلیل انفجار قیمت کالا‌های مصرفی یا صعود مداوم ضریب گرانی نمی‌گویم بلکه ترافیک و موقعیت شهری پایتخت به‌گونه‌ای شده است که در بسیاری از مواقع شهروندان را دچار جنون می‌کند.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

علائم جلوی داشبورد پژو 405:

علائم جلوی داشبورد پژو 405:


داشبورد

1- لامپ اخطار آب(نور قرمز):                                                                 
چنانچه این لامپ روشن گردد لازمست تا اتومبيل متوقف گردد اما نبایستی موتور را خاموش کرد بلکه باید با ریختن آب روی رادیاتور به خنک شدن سریع موتور کمک کرد و درب رادیاتور را به هیچ وجه باز نکنید تا موتور خنک شود و بعد بوسیله ی یک تکه پارچه درب رادیاتور را به آرامی باز کنید و مواظب باشید آب جوش به سر و صورتتون نریزه و باعث سوختگی بشه. برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:
ادامه نوشته

تیغ بی احتیاطی موتور سیکلت ها:

تیغ بی احتیاطی موتور سیکلت ها:


تیغ بی احتیاطی موتور سیکلت ها

در سطح شهر شاهد ورود موتورسواران به حریم پیاده روها و وحشت عابران پیاده هستیم و بارها حمل بار بیش از اندازه و غیر استاندارد،نداشتن کلاه ایمنی،حمل مسافر از جمله زن و کودک خردسال و عبور از چراخ قرمز را توسط راکبان موتور سیکلت ها دیده ایم.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

بزرگ‌ترین اتوبوس جهان:

بزرگ‌ترین اتوبوس جهان:
با ۲۸ متر طول، ۲۵۰ نفر گنجایش

http://mihanonline.ir/wp-content/uploads/2011/11/3786_447.jpg


http://mihanonline.ir/wp-content/uploads/2011/11/3787_643.jpg

کمپانی «ولوو» بزرگ‌ترین اتوبوس جهان را با طول۲۸ متر و عرض ۶/۲ متر پرده‌برداری کرد. در طراحی این اتوبوس یک تیم از متخصصین کشور‌های مختلف و البته برزیل شرکت داشتند و تمامی مراحل ساخت آن در ریودوژانیرو انجام شده است. بزرگ‌ترین اتوبوس جهان توانایی جابه‌جایی ۲۵۰ نفر را دارد و به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد. مشکل اصلی برای کشور‌هایی که بخواهند از این اتوبوس استفاده کنند، دور زدن با آن است اما انگار برزیلی‌ها این مشکل را هم حل کردند.

دو عامل مهم در حوادث و صدمات رانندگی:

دو عامل مهم در حوادث و صدمات رانندگی:

۲ عامل مهم در حوادث و صدمات رانندگی

برخی رانندگان و سرنشینان صندلی جلوی خودروها، یادشان می رود که کمربند ایمنی را ببندند. بعضی هم حوصله اش را ندارند یا با بستن کمربند ایمنی خود را زندانی احساس می کنند. عده ای استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را خطرناک نمی دانند.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

جزئیات تعویض و معادل‌سازی گواهینامه‌های رانندگی:

جزئیات تعویض و معادل‌سازی گواهینامه‌های رانندگی:

11273_636.jpgرییس مرکز صدور گواهینامه ی پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات تعویض و معادل‌سازی گواهینامه‌های رانندگی را اعلام کرد.
سرهنگ تزار در گفت‌ و گو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در این باره گفت:
برای دارندگان وسایل نقلیه ی 3.5 تن و با ظرفیت حداکثر 9 نفر گواهینامه ی پایه سوم و دارندگان وسایل نقلیه 6 تن و با ظرفیت حداکثر 26 نفر گواهینامه ی پایه دوم و برای دارندگان وسایل نقلیه از 6 تن به بالا و 27 نفر سرنشین به بالا گواهینامه ی پایه یک صادر می‌شود و گواهینامه‌های قبلی معادل سازی خواهد شد.
وی ادامه داد:
گواهینامه ی «ب1» معادل پایه 3 و گواهینامه‌های«پ1»و گروه«ت»معادل پایه یکم است که در هنگام تعویض گواهینامه معادل سازی می‌شوند.
سرهنگ تزار افزود:
فقط کسانی که گواهینامه ی«پ1»گرفتند برای معادل سازی گواهینامه ی خود به «پایه یک»باید مجددا آزمون بدهند.

اعتبار گواهینامه‌های جدید 10 ساله است:

وی با اعلام افزایش زمان اعتبار گواهینامه‌ها اظهار کرد: در گذشته اعتبار گواهینامه‌ها پنج ساله بود اما بر اساس آیین نامه ی جدید به 10 سال افزایش یافته است.
رییس مرکز صدور گواهینامه ی پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه گواهینامه ی افراد بالای 70 سال اعتباری پنج ساله دارد، اظهار کرد: افراد بالای 70 سال به بالا باید هر پنج سال یکبار برای تمدید گواهینامه ی خود برای کنترل سلامت روحی و جسمی به پزشک مراجعه کنند.

ممنوعیت تردد در جاده‌ها برای دارندگان گواهینامه ی پایه 3(ب1 قدیم)در سال نخست:
وی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای دارندگان گواهینامه ی موتورسیکلت و پایه3 اظهار کرد:
دارندگان این گواهینامه‌ها در سال اول با یکسری محدودیت تخلفات حادثه ساز، تصادفات منجر به فوت،جرح و خسارت مواجه بوده و در صورت بروز این حوادث گواهینامه ی آنها ابطال شده و باید مجددا آموزش‌های لازم را بگذرانند.
سرهنگ تزار افزود:
دارندگان گواهینامه ی پایه3(ب1) به مدت یک سال نباید خارج از شهر و در جاده‌ها رانندگی کنند و تنها در صورتی که یکسال از اعتبار گواهینامه‌شان گذشته باشد می‌توانند در جاده‌ها رانندگی کنند.

شاسی های خودرو:

شاسی های خودرو:


شاسی خودرو


به طور کلی خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده که عبارتند از:

1- بدنه 2- موتور 3- شاسی
شاسی در اصل یک چهار ضلعی است و از فولاد سخت به شکل ناودانی ساخته می شود که قسمت هایی مثل موتور و سیستم  انتقال قدرت  و سیستم  فنر بندی و سیستم ترمز و فرمان روی آن نصب می شود.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:
ادامه نوشته

پرسش وپاسخ در خصوص گاز سوزکردن خودروها:

پرسش وپاسخ در خصوص گاز سوزکردن خودروها:

CNG همان گاز طبيعي است كه ما روزانه آن را در خانه و محل كار خود يا كارخانجات با فشار پايين استفاده مي‌كنيم. بديهي است ذخيره سازي گاز در چنين فشاري، به واسطه ی حجم زياد مورد نياز به صرفه نيست. از طرفي به خاطر تراكم كم آن در صورت استفاده در خودرو زمان‌هاي تجديد سوخت‌گيري فوق‌العاده كوتاه خواهد شد. بنابر اين در صورتي كه گاز طبيعي(CNG)تا فشار حدود psi 3600 متراكم گردد، ما CNG خواهيم داشت.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

سفر کردن با خودرو یه حال دیگه داره!

سفر کردن با خودرو یه حال دیگه داره!

سفر کردن با خودرو یه حال دیگه داره !

سفر کردن با خودرو یه حال دیگه داره !بخش مهم و قابل توجهی از سفر، پیمودن راه و دیدن مناظر و جاذبه‌های آن است.شاید با هواپیما وقت را صرفه‌جویی کنیم و در مسافرت با قطار راحت‌تر و ایمن‌تر به مقصد برسیم ولی مسافرت با خودرو، آن هم خودروی شخصی، تجربه‌ای است که به سبب برخی ویژگی‌های آن نمی‌توان برایش جایگزینی یافت.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

وقتی که فرمان به دست ماست:

وقتی که فرمان به دست ماست:

سن ۱۸سالگی برای همه سن مهمی است. خیلی از نوجوانان حتی چندین سال قبل از رسیدن به این سن خود را ۱۸ ساله معرفی می‌کنند. اما چرا؟ یکی از دلایل این موضوع دستیابی به موقعیت‌هایی می‌باشد که برای افراد بالغ مجاز است و ۱۸ ساله‌ها می‌توانند به آنها بپردازند. یکی از این موارد رانندگی است. کاری که حتی بچه‌ها هم آنرا دوست دارند و بعضی وقتها در خیال خود را پشت فرمان اتومبیل تصور می‌کنند و ویراژ می‌دهند و از همه ی ماشین‌ها سبقت می‌گیرند و زودتر از دیگران به مقصد می‌رسند. اما واقعیت چگونه است؟ دختران و خانم‌هایی که به رانندگی علاقه دارند و به آن می‌پردازند، حرف‌های زیادی از فاصله رانندگی در رویاهای شیرین کودکی و رانندگی در دنیای واقعی دارند.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

جاده فریاد می زنه: نیا

جاده فریاد می زنه نیا:

جاده فریاد می زنه: نیا

حوادث ترافیکی علت اصلی مرگ و میر و صدمات جدی هستند. متاسفانه ۹۰ درصد تلفات ناشی از تصادف با وسایل نقلیه موتوری که همه ساله میلیون‌ها کشته و مجروح در سراسر جهان بر جای می‌گذارد در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد و تأسف‌بارتر اینکه ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان تلفات انسانی در حوادث رانندگی را دارد. کشور ما علیرغم داشتن تنها یک درصد از جمعیت جهان دو درصد از تلفات انسانی حاصل از تصادفات وسایل نقلیه در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. آمار کشته‌شدگان در تصادفات وسایل نقلیه در ایران دو برابر و آمار مصدومین در سوانح ترافیکی در ایران تقریبا پنج برابر میانگین آمارهای جهانی است.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

مرگ خاموش شهروندان کلانشهرها در پی آلودگی هوا:

مرگ خاموش شهروندان کلانشهرها در پی آلودگی هوا:

مرگ خاموش شهروندان کلانشهرها در پی آلودگی هوا

هر گونه تغيير در ترکيب شيمييايي،فيزيکي و حتي بيولوژيکي جو که باعث به خطر افتادن حيات موجودات زنده شود،آلودگي هوا گفته مي شود.منابع آلودگي هوا متفاوت است و امکان دارد طبيعي يا مصنوعي باشد که از آن جمله مي توان به وجود خودروها در کلان شهرها،احتراق،فرايندهاي صنعتي و گاهي فعاليت آتش فشان ها اشاره کرد. برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

آنالیز روغن(آزمایش خون):

آنالیز روغن(آزمایش خون):

یک پزشک حاذق با آزمایش خون بیمار خود اطلاعات گرانبهایی درباره نحوه عملکرد اعضاء و جوارح بدست آورده، در مي‌يابد که وضعیت قلب، کلیه‌ها، شش‌ها و کبد بیمار چگونه بوده و با تجویز داروها و ارائه دستورات لازم اقدام به درمان و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک مي‌كند. روانکار در یک دستگاه همانند خون در بدن انسان است و با همان پیچیدگی‌هایی که عملکرد خون در رساندن مواد مورد نیاز به قسمت‌های مختلف بدن و جمع آوری مواد زائد می‌کند، روانکار نیز بسیاری از آلودگی‌ها را از محیط عملکرد قطعات دور كرده و مواد مورد نیاز آنها را از قبیل مواد جلوگیری‌کننده از سایش، مواد مقاوم در برابر فشارهای بالا، EP ، مواد محافظت‌کننده در برابر خوردگی و غیره را در اختیار قطعات قرار می‌دهد.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

آلودگی هوای داخل خودرو و راه های مقابله با آن:

آلودگی هوای داخل خودرو و راه های مقابله با آن:
اگر فکر می‌کنید پناه بردن به درون خودرو، از شما در برابر آلودگی‌های هوای بیرون، محافظت می‌کند سخت در اشتباه هستید زیرا برخی تحقیقات نشان داده‌اند هوای درون خودرو از هوای بیرون آلوده‌تر است و در واقع همان خطراتی که بر اثر آلودگی هوا در یک محیط باز شما را تهدید می‌کند در آن جا نیز وجود دارد.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

خطرات رانندگی:

خطرات رانندگی:

یکی از عمده ترین علل مرگ و میر در سراسر دنیا تصادف رانندگی میباشد که در ۷۵ درصد از مواقع خطای انسانی عامل اصلی می باشد.روشهایی که در زیر توضیح داده شده شما را با حوادث و خطرات ممکن در رانندگی آشنا می سازد.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته

به نظر شما یک مربی خوب کیست؟

سلام بر همه ی بازدیدکنندگان محترم و ضمن آرزوی سلامتی برای شما عزیزان و بزرگواران لطف کنید نظرات خودتون رو در قسمت نظر دهید بنویسید تا من آنها رو برای بازدید گنندگان گرامی در این پست بزارم:

به نظر شما یک مربی خوب رانندگی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:

ادامه نوشته